In order to guarantee high-quality requirements and requirements documentation, it is important to consider a suitable quality assurance strategy early on. Our consultants assist you in defining how much quality you actually need to achieve in your organization, using quality assurance techniques to evaluate the required quality and making your achievements more transparent using a specific guideline. By standardizing the processes of validating and consolidating your documentations, you get comparable results and can simultaneously and steadily improve your quality assurance. The use of aiding tools, such as checklists, the SOPHIST Set of REgulations or the SOPHIST MASTER (ImMAculate Sophist TEmplates for Requirements) also improve the quality of your requirements in the long run. 

 

Review

Next to prototype, test case, and analysis model, the techniques to test the quality assurance of requirements include the review on the basis of quality criteria. This method is often used to unveil abnormalities in a requirements document. A review can be executed either in a one-on-one-setting, with all participants or in a fixed and clearly defined circle of people. Our consultants can also support you in executing a review. Together, you will first of all decide upon what the goals and main focuses of the review are, before validating and consolidating individual requirements and requirement documents according to the agreed-upon criteria. The results are being documented in the form of comments and suggestions in order to improve the requirements’ quality. In a subsequent workshop with all project members, the results of the review are being discussed and revised.

Quality Metrics

In order for you to correctly assess the risks that exist for your project and take appropriate measures to counter them, you first need to have correctly determined the quality of your requirements. Using quality metrics, you can determine the degree to which your requirements documents comply with specific quality criteria and make an objective estimation of the actual quality standards. A quality metric is a calculated ratio of a sample’s quality criterion as a subset of your requirements documents. This sample helps to draw conclusions for the quality of the specification in its entirety.

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If you have any questions to the consulting and project work of SOPHIST, we are at your disposal: from the organization and preparation to implementation and follow-up. We will be happy to help you.

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(we feel sorry, but our BLOG posts are in German)

Sagen Sie jetzt nichts – Dirk Schüpferling

Wenn man über SOPHISTen spricht, die schon lange in der Firma sind, darf man den Namen Dirk Schüpferling nicht vergessen. Seit 2001 ist er nun schon bei uns, und somit seit diesem Jahr ein volljähriger SOPHIST. Egal ob klassisches RE …

Ist das Leben doch ein Ponyhof – Welche Hilfestellung geben Experten zur Resilienzentwicklung?

Im ersten Teil der Blogserie, haben wir uns damit befasst, wie psychologische Resilienz difiniert wird. Mit welchen persönlichen Eigenschaften eine psychologische Resilienz geteigert werden kann, soll nun Inhalt dieses Beitrags sein. Die American Psychological Association (APA) gibt auf ihrer Website …

Eisbären aus Italien in der Nähe von Hersbruck gesichtet? -Maremmano Abruzzese und was SOPHIST damit zu tun hat.

Ganze einfach: Ich habe mich in diese Hunderasse verguckt – diese speziellen „italienischen Herdenschutzhunde“ haben es mir besonders angetan. Und ich habe ein Hundeexemplar bei mir zu Hause sitzen, der ein Maremmano-Mix ist und aus dem sizilianischen Tierschutz stammt. Vom …

Videoserie zur Wissensvermittlung im RE – Teil 4

Im vierten Teil der Videoserie zu Wissensvermittlung im RE berichtet unser Berater Christof Schulz aus seiner agilen Praxis. Sie erfahren von ihm, was es mit den drei Amigos in seinem Projekt auf sich hatte und wie sie dazu beigetragen haben …

CRM – Wer / Wie / Was und Warum

Heute hören Sie mal nichts von RE, CPRE, SE, UML, E&C oder Mod sondern etwas über CRM. Wofür steht CRM? Laut Gablers Wirtschaftslexikon wird Customer-Relationship-Management (kurz CRM) sehr umfassend verstanden als strategischer Ansatz, der zur vollständigen Planung, Steuerung und Durchführung …

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