In order to guarantee high-quality requirements and requirements documentation, it is important to consider a suitable quality assurance strategy early on. Our consultants assist you in defining how much quality you actually need to achieve in your organization, using quality assurance techniques to evaluate the required quality and making your achievements more transparent using a specific guideline. By standardizing the processes of validating and consolidating your documentations, you get comparable results and can simultaneously and steadily improve your quality assurance. The use of aiding tools, such as checklists, the SOPHIST Set of REgulations or the SOPHIST MASTER (ImMAculate Sophist TEmplates for Requirements) also improve the quality of your requirements in the long run. 

 

Review

Next to prototype, test case, and analysis model, the techniques to test the quality assurance of requirements include the review on the basis of quality criteria. This method is often used to unveil abnormalities in a requirements document. A review can be executed either in a one-on-one-setting, with all participants or in a fixed and clearly defined circle of people. Our consultants can also support you in executing a review. Together, you will first of all decide upon what the goals and main focuses of the review are, before validating and consolidating individual requirements and requirement documents according to the agreed-upon criteria. The results are being documented in the form of comments and suggestions in order to improve the requirements’ quality. In a subsequent workshop with all project members, the results of the review are being discussed and revised.

Quality Metrics

In order for you to correctly assess the risks that exist for your project and take appropriate measures to counter them, you first need to have correctly determined the quality of your requirements. Using quality metrics, you can determine the degree to which your requirements documents comply with specific quality criteria and make an objective estimation of the actual quality standards. A quality metric is a calculated ratio of a sample’s quality criterion as a subset of your requirements documents. This sample helps to draw conclusions for the quality of the specification in its entirety.

Do you have any questions?

If you have any questions to the consulting and project work of SOPHIST, we are at your disposal: from the organization and preparation to implementation and follow-up. We will be happy to help you.

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 64

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 63

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 78

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 62

FROM OUR SOPHIST BLOG

(we feel sorry, but our BLOG posts are in German)

„Changemanagement auf agile Art? Open Space Agility“- Teil 2- Open Space Agility das grundlegende Konzept – Die Funktion der Open Space Meetings.

Während seines Video-Workshops auf der AgileTour 2016 in Stuttgart, bezeichnete sich Daniel Mezick als eine „Art Häretiker“(1). Sein ungewöhnlicher Ansatz zur Einführung von Agilität in Unternehmen zieht innerhalb der agilen Szene immer mehr Aufmerksamkeit auf sich(2). Ein guter Grund sich …

Nachhaltig, Unverpackt & Individuell auf der REConf 2019 – So läuten wir SOPHISTen unser Messejahr ein

Die Ankündigung im Plenum am ersten Tag der Konferenz war, so wagen wir zu behaupten, nicht überzogen: „Besucht uns am leckersten Stand der REConf!“ Bestückt mit allerlei Leckereien haben wir unsere Qualitäten als Trainer und Berater im Stil des Unverpacktladens …

Erste Speaker für die SOPHIST DAYS 2019

Die graue und kalte Winterzeit ist langsam vorbei und Sie freuen sich sicher schon auf die ersten Frühlingstage. Wir bei SOPHIST freuen uns aber auch schon wieder auf die kalten Tage im Oktober. Sie fragen sich warum? Die Antwort ist …

Qualität der IREB-Prüfungsfragen – Großkampftag der IREB-Prüfungsfragengruppe

IREB-Prüfungsfragen werden bezüglich ihres Schwierigkeitsgrades und ihrer Trennschärfe ständig überwacht. Das entsprechende statistische Zahlenwerk ist umfassend und beeindruckend. All diese Zahlen dienen vor allem dazu, zu lokalisieren, ob eine Frage zu schwer oder zu leicht ist (also zu viele oder …

Der schmale Grat zwischen SOPHIST und Sophisten – die Frage unserer Wurzeln

Willkommen beim dritten Teil dieser Blogserie. Nach dem wir Ihnen im ersten Teil schon davon berichtet haben, wer die Sophisten waren, und im zweiten Teil ergänzt haben, warum sie so einen schlechten Ruf hatten, kommen wir nun zur Frage, was …

Copyright 2018

SOPHIST GmbH

Do you need more information?

Just give us a Call  and let us direct you to the right contact person?

Tel:      +49 (0)9 11 40 90 00

E-Mail: heureka[at]sophist[dot]de

Our office hours:                   Monday to Thursday:                              Friday:
                                              08:00 - 12:00 Uhr                                    08:00 - 12:00 Uhr
                                              13:00 - 18:00 Uhr                                    13:00 - 17:00 Uhr



Of course you are also welcome to reach various departments directly by e-mail:

All about Trainings:

training[at]sophist[dot]de

 



All about projects or consulting activities:

vertrieb[at]sophist[dot]de

 



All about our job offers and your career opportunities at SOPHIST:

DeineZukunft[at]sophist[dot]de


 

All about our events, marketing activities and publications:

marketing[at]sophist[dot]de


 

 

Legal disclaimer

Privacy Policy