Architecture or design is the first step in the development of software, hardware or complex systems, which consists of more than pure hardware or software.

Basics

The specifications for the architecture are defined by the requirements from the previous analysis . The steps for creating an architecture are composed of:

  • finding the components of the object of observation,
  • defining the interfaces between the components,
  • and the defining the tasks of the components, which are derived from the requirements of the analysis.

There are many architectural patterns for these steps, but they are highly dependent on the given domain. The results of these steps can serve as a starting point for a more detailed analysis of the considered component. Regarding software, the results of the architectural steps can be used as a starting point for a fine design, e.g. as a class diagram, and when it comes to hardware components, they can be used for creating a layout, as well as for the selection of components. These and other cross-component determinations are an inherent part of architectural activities. Also the integration and communication with the involved component developers should not be ignored. Their knowledge is often needed for profound decisions on the architectural level.

Documentation of Architecture

Architecture is generally documented in a model-based  way. The depiction of the requirements at the component level can however be made textually, model-based or with a combination of both types. It is important to ensure a consistent documentation from the analysis to the components. Only with such a profound documentation, it can be ensured that all requirements are taken into account in architecture. Furthermore, a consistent documentation makes it possible to guarantee the consistent traceability of safety-critical systems and it allows for an easier maintenance and expansion by using e.g. an impact analysis.

 

 

Do you have any questions?

If you have any questions to the consulting and project work of SOPHIST, we are at your disposal: from the organization and preparation to implementation and follow-up. We will be happy to help you.

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 64

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 63

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 78

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 62

FROM OUR SOPHIST BLOG

(we feel sorry, but our BLOG posts are in German)

Sagen Sie jetzt nichts – Dirk Schüpferling

Wenn man über SOPHISTen spricht, die schon lange in der Firma sind, darf man den Namen Dirk Schüpferling nicht vergessen. Seit 2001 ist er nun schon bei uns, und somit seit diesem Jahr ein volljähriger SOPHIST. Egal ob klassisches RE …

Ist das Leben doch ein Ponyhof – Welche Hilfestellung geben Experten zur Resilienzentwicklung?

Im ersten Teil der Blogserie, haben wir uns damit befasst, wie psychologische Resilienz difiniert wird. Mit welchen persönlichen Eigenschaften eine psychologische Resilienz geteigert werden kann, soll nun Inhalt dieses Beitrags sein. Die American Psychological Association (APA) gibt auf ihrer Website …

Eisbären aus Italien in der Nähe von Hersbruck gesichtet? -Maremmano Abruzzese und was SOPHIST damit zu tun hat.

Ganze einfach: Ich habe mich in diese Hunderasse verguckt – diese speziellen „italienischen Herdenschutzhunde“ haben es mir besonders angetan. Und ich habe ein Hundeexemplar bei mir zu Hause sitzen, der ein Maremmano-Mix ist und aus dem sizilianischen Tierschutz stammt. Vom …

Videoserie zur Wissensvermittlung im RE – Teil 4

Im vierten Teil der Videoserie zu Wissensvermittlung im RE berichtet unser Berater Christof Schulz aus seiner agilen Praxis. Sie erfahren von ihm, was es mit den drei Amigos in seinem Projekt auf sich hatte und wie sie dazu beigetragen haben …

CRM – Wer / Wie / Was und Warum

Heute hören Sie mal nichts von RE, CPRE, SE, UML, E&C oder Mod sondern etwas über CRM. Wofür steht CRM? Laut Gablers Wirtschaftslexikon wird Customer-Relationship-Management (kurz CRM) sehr umfassend verstanden als strategischer Ansatz, der zur vollständigen Planung, Steuerung und Durchführung …

Copyright 2018

SOPHIST GmbH

Do you need more information?

Just give us a Call  and let us direct you to the right contact person?

Tel:      +49 (0)9 11 40 90 00

E-Mail: heureka[at]sophist[dot]de

Our office hours:                   Monday to Thursday:                              Friday:
                                              08:00 - 12:00 Uhr                                    08:00 - 12:00 Uhr
                                              13:00 - 18:00 Uhr                                    13:00 - 17:00 Uhr



Of course you are also welcome to reach various departments directly by e-mail:

All about Trainings:

training[at]sophist[dot]de

 



All about projects or consulting activities:

vertrieb[at]sophist[dot]de

 



All about our job offers and your career opportunities at SOPHIST:

DeineZukunft[at]sophist[dot]de


 

All about our events, marketing activities and publications:

marketing[at]sophist[dot]de


 

 

Legal disclaimer

Privacy Policy