Dirk Schüpferling

Consulting & Training

I am a SOPHIST since 2001 and the past years have led me to the conclusion that, in most cases,  communication is the key to (customer) satisfaction. What surprised me was that features like laziness or being a know-it-all can – applied correctly – lead to something positive. The specialist calls this “reuse” or “identifying potential for improvement”. I transmit this knowledge as a classic Requirements-Engineer, as well as in agile contexts (e.g. as Product Owner) in various projects. My job is to support the project team in the conception or application of new methods.

 

Personal

I love any kind of games – the faster and more diversified, the better. I welcome incomplete rules of the game as they give me space for new (well, I admit, mostly outrageous) interpretations – at the cost of my fellow players.

FROM OUR SOPHIST BLOG

(we feel sorry, but our BLOG posts are in German)

Diagrammtypen der BPMN 2.0 (Teil 3)

In unserem ersten Teil dieser Blogserie haben wir Ihnen das Konversationsdiagramm kurz vorgestellt. Dieses wird, wie erwähnt verwendet, um analog in einem Use-Case-Diagramm darzustellen, welche Teilnehmer eine Aufgabe des Betrachtungsgegenstandes gemeinsam erledigen. Wie die Abarbeitung einer Aufgabe dabei erfolgt, wird …

Aller guten Dinge sind drei!

Seit ein paar Monaten können Sie sich nun schon fleißig bei uns für das Training CPRE Advanced Level RE@Agile anmelden. Bei der Planung sind wir damals mit zwei Offenen Trainings in Nürnberg ins Rennen gegangen. Und was soll ich sagen… …

SOPHIST REgelwerk2020 – Teil I

Als regelmäßiger SOPHIST-Blogleser haben Sie bestimmt keine Probleme, unsere Firmenphilosophie in diesem Bild in die richtige Reihenfolge zu bringen. Und sollten Sie zufällig hier gelandet sein, war die Wortwolke sicher kein großes Hindernis für Sie. Auch wenn unsere Firmenphilosophie von …

Ein Gedankenschritt zu unseren Wurzeln

Seit einigen Monaten haben wir es uns zur Aufgabe gemacht, unsere Firmenphilosophie nicht nur zu leben, sondern durch unser Handeln auch mit Leben zu füllen. Dazu war es aber nötig, uns diese wieder präsenter zumachen. Wie genau wir das gemacht …

SOPHIST DAYS 2019 – Sichern Sie sich den Frühbucherrabatt

Das Jahr vergeht wie immer im Flug, doch die schönste Zeit des Jahres beginnt erst! Keine Angst, ich meine nicht Weihnachten – ich meine die Zeit, in der die SOPHIST DAYS 2019 stattfinden. Am 23. Und 24. Oktober finden sie …

Copyright 2018

SOPHIST GmbH

Do you need more information?

Just give us a Call  and let us direct you to the right contact person?

Tel:      +49 (0)9 11 40 90 00

E-Mail: heureka[at]sophist[dot]de

Our office hours:                   Monday to Thursday:                              Friday:
                                              08:00 - 12:00 Uhr                                    08:00 - 12:00 Uhr
                                              13:00 - 18:00 Uhr                                    13:00 - 17:00 Uhr



Of course you are also welcome to reach various departments directly by e-mail:

All about Trainings:

training[at]sophist[dot]de

 



All about projects or consulting activities:

vertrieb[at]sophist[dot]de

 



All about our job offers and your career opportunities at SOPHIST:

DeineZukunft[at]sophist[dot]de


 

All about our events, marketing activities and publications:

marketing[at]sophist[dot]de


 

 

Legal disclaimer

Privacy Policy