In order to guarantee high-quality requirements and requirements documentation, it is important to consider a suitable quality assurance strategy early on. Our consultants assist you in defining how much quality you actually need to achieve in your organization, using quality assurance techniques to evaluate the required quality and making your achievements more transparent using a specific guideline. By standardizing the processes of validating and consolidating your documentations, you get comparable results and can simultaneously and steadily improve your quality assurance. The use of aiding tools, such as checklists, the SOPHIST Set of REgulations or the SOPHIST MASTER (ImMAculate Sophist TEmplates for Requirements) also improve the quality of your requirements in the long run. 

 

Review

Next to prototype, test case, and analysis model, the techniques to test the quality assurance of requirements include the review on the basis of quality criteria. This method is often used to unveil abnormalities in a requirements document. A review can be executed either in a one-on-one-setting, with all participants or in a fixed and clearly defined circle of people. Our consultants can also support you in executing a review. Together, you will first of all decide upon what the goals and main focuses of the review are, before validating and consolidating individual requirements and requirement documents according to the agreed-upon criteria. The results are being documented in the form of comments and suggestions in order to improve the requirements’ quality. In a subsequent workshop with all project members, the results of the review are being discussed and revised.

Quality Metrics

In order for you to correctly assess the risks that exist for your project and take appropriate measures to counter them, you first need to have correctly determined the quality of your requirements. Using quality metrics, you can determine the degree to which your requirements documents comply with specific quality criteria and make an objective estimation of the actual quality standards. A quality metric is a calculated ratio of a sample’s quality criterion as a subset of your requirements documents. This sample helps to draw conclusions for the quality of the specification in its entirety.

Do you have any questions?

If you have any questions to the consulting and project work of SOPHIST, we are at your disposal: from the organization and preparation to implementation and follow-up. We will be happy to help you.

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 63

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 78

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 62

FROM OUR SOPHIST BLOG

(we feel sorry, but our BLOG posts are in German)

Rückblick auf unsere Innovations-Themen 2020

Auch wenn, oder gerade weil, im Jahr 2020 vieles anders war als normalerweise, haben wir bei SOPHIST wieder viele Innovationsthemen behandelt. In kleinen agil gestalteten Teams haben wir uns mit aktuellen und neuen Themen beschäftigt. So haben wir unser Portfolio …

Ein neues Jahr, ein neuer Blog – Der SOPHIST Blog 2021

Auch im neuen Jahr können Sie sich darauf verlassen, dass wir Sie in unserem SOPHIST Blog wieder über Themen mit spannenden Inhalten rund um Requirements-Engineering, Agilität, Systems-Engineering und Requirements-Management informieren. Weiterhin erhalten Sie Einblicke in das Leben bei SOPHIST:Wie gehen …

Goodbye 2020 – Hallo 2021 Herausforderungen sind die beste Zeit für positiven Wandel!

Was war das nur für ein Jahr? Überall in unser aller Alltag gab es Veränderungen, die wir so in Ihrer Hülle und Fülle noch nie hatten. Da ging es uns SOPHISTen nicht anders als Ihnen. Aber aus unserem Projektalltag wissen …

Ja ist denn heut‘ schon Weihnachten…

Nein, natürlich nicht, aber für uns – und vielleicht auch für Sie – fühlt es sich fast schon so an.Warum?Ab heute ist die 7te Auflage unseres Buches „Requirements-Engineering und -Manangement – Das Handbuch für Anforderungen in jeder Situation“ im Buchhandel …

Der Kunde ist König! – SOPHIST beim Embedded Software Engineering Kongress 2020

Nicht vor Ort, sondern digital ist SOPHIST beim diesjährigen Embedded Software Engineering Kongress 2020 (kurz: ESE-Kongress) mit einem Vortrag vertreten.  Ich stelle Ihnen zwei Möglichkeiten vor, die dabei behilflich sein können, Ihre Kundschaft und deren Anforderungen besser zu verstehen. Unter dem Vortragstitel „Der …

Copyright 2018

SOPHIST GmbH

Do you need more information?

Just give us a Call  and let us direct you to the right contact person?

Tel:      +49 (0)9 11 40 90 00

E-Mail: heureka[at]sophist[dot]de

Our office hours:                   Monday to Thursday:                              Friday:
                                              08:00 - 12:00 Uhr                                    08:00 - 12:00 Uhr
                                              13:00 - 18:00 Uhr                                    13:00 - 17:00 Uhr



Of course you are also welcome to reach various departments directly by e-mail:

 


All about trainings, projects or consulting activities:

vertrieb[at]sophist[dot]de

 



All about our job offers and your career opportunities at SOPHIST:

DeineZukunft[at]sophist[dot]de


 

All about our events, marketing activities and publications:

marketing[at]sophist[dot]de


 

 

Legal disclaimer

Privacy Policy