Architecture or design is the first step in the development of software, hardware or complex systems, which consists of more than pure hardware or software.

Basics

The specifications for the architecture are defined by the requirements from the previous analysis . The steps for creating an architecture are composed of:

  • finding the components of the object of observation,
  • defining the interfaces between the components,
  • and the defining the tasks of the components, which are derived from the requirements of the analysis.

There are many architectural patterns for these steps, but they are highly dependent on the given domain. The results of these steps can serve as a starting point for a more detailed analysis of the considered component. Regarding software, the results of the architectural steps can be used as a starting point for a fine design, e.g. as a class diagram, and when it comes to hardware components, they can be used for creating a layout, as well as for the selection of components. These and other cross-component determinations are an inherent part of architectural activities. Also the integration and communication with the involved component developers should not be ignored. Their knowledge is often needed for profound decisions on the architectural level.

Documentation of Architecture

Architecture is generally documented in a model-based  way. The depiction of the requirements at the component level can however be made textually, model-based or with a combination of both types. It is important to ensure a consistent documentation from the analysis to the components. Only with such a profound documentation, it can be ensured that all requirements are taken into account in architecture. Furthermore, a consistent documentation makes it possible to guarantee the consistent traceability of safety-critical systems and it allows for an easier maintenance and expansion by using e.g. an impact analysis.

 

 

Do you have any questions?

If you have any questions to the consulting and project work of SOPHIST, we are at your disposal: from the organization and preparation to implementation and follow-up. We will be happy to help you.

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 63

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 78

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 62

FROM OUR SOPHIST BLOG

(we feel sorry, but our BLOG posts are in German)

Einführung von SAFe – „In allen Dingen hängt der Erfolg von der Vorbereitung ab“

„Vorbereitung ist die halbe Miete“ spricht der Volksmund und hat damit nicht Unrecht. Speziell in einem hochvolatilen und komplexen Umfeld ist es umso wichtiger auf alle Eventualitäten in geeigneter Art und Weise reagieren zu können. Stellen Sie sich vor, Sie …

„DevOps ist Agilität weiter gedacht“

“DevOps ist Agilität weiter gedacht” dieses sinngemäße Zitat stammt aus einem Vortrag zum Thema DevOps, den wir auf einer Konferenz besucht haben. Ein Satz, der bei uns Eindruck hinterlassen hat, da er sowohl beim Ersten als auch beim Zweiten drüber …

REconnect: Remote@Home – ja und? Teil 2: Aufbau eines Workshops/Trainings

Wir melden uns zurück – auch dieses Mal von zuhause. Nachdem wir in unserem letzten Teil zwei remote Workshops angekündigt hatten, wurde uns im Anschluss nach dem ersten Workshop häufig die Frage gestellt, wie wir eine gute Qualität unserer Workshops …

Aus dem Leben eines SOPHIST-Azubis – Teil 5

Corona hat auf alles einen Einfluss, auch auf Azubis. Im heutigen Teil unserer Azubireihe werde ich Ihnen also näher bringen, wie genau sich die Pandemie auf mein Leben, gerade im Arbeitsalltag wieder gespiegelt hat und was das eventuell auch für …

Spenden zur Unterstützung des medizinischen Personals

Treue Blogleser wissen, dass wir SOPHISTen nicht nur ein Herz für gute Anforderungen haben, sondern auch immer wieder für unterschiedliche Projekte spenden. Unsere Spende im Monat Juni 2020 geht an „Pedalam pentru viata“. Keine Sorge, wenn Sie nicht rumänisch lesen …

Copyright 2018

SOPHIST GmbH

Do you need more information?

Just give us a Call  and let us direct you to the right contact person?

Tel:      +49 (0)9 11 40 90 00

E-Mail: heureka[at]sophist[dot]de

Our office hours:                   Monday to Thursday:                              Friday:
                                              08:00 - 12:00 Uhr                                    08:00 - 12:00 Uhr
                                              13:00 - 18:00 Uhr                                    13:00 - 17:00 Uhr



Of course you are also welcome to reach various departments directly by e-mail:

 


All about trainings, projects or consulting activities:

vertrieb[at]sophist[dot]de

 



All about our job offers and your career opportunities at SOPHIST:

DeineZukunft[at]sophist[dot]de


 

All about our events, marketing activities and publications:

marketing[at]sophist[dot]de


 

 

Legal disclaimer

Privacy Policy