IREB partnership

The SOPHISTs and the IREB - International Requirements Engineering Board have a long history. As a founding member, our senior SOPHIST Chris Rupp provided "birth assistance", so to speak, and even today many other SOPHISTs are very involved in the IREB.
Especially in the area of CPRE certification, this partnership is particularly visible.
We carry the seal "Recognized Training Provider" (here our recognition certificate 2023). However, we are particularly proud of our "Platinum Partner" seal.

 

TISAX®: your data is safe with us!

SOPHIST is TISAX® (Trusted Information Security Assessment Exchange) audited and therefore authorized to process data with high security. You can rely on the fact that SOPHIST

  • ensures and continuously improves information security
  • assesses and deals with risks
  • processes highly sensitive data at a high level of security

The scope ID and assessment ID for the ENX portal are S090NN and A50L90-3, respectively.
Note: TISAX and TISAX results are not intended for the general public.
About TISAX®.

TISAX® is the new standard for information security in the automotive sector since 2017.

TISAX stands for Trusted Information Security Assessment Exchange. In German: confidential exchange of information security assessments. TISAX is a standard for information security from the ENX Association and was introduced to standardize information security assessments in the automotive sector and to provide information about the information security level of automotive manufacturers and suppliers centrally. A recognized seal enables quality assurance, standardization and common recognition of audit results.

The regulations of the TISAX® audit catalog are derived from the proven and well-known standard DIN EN ISO/IEC 27001 for information security management systems and extended to include specific aspects of the automotive industry.

 

Customer opinions and project reports

SOPHISTs Project Reports

Consulting is always an individual process. Feel free to read our sector-specific project reports to get a concrete impression of how we have guided our customers to success. All the reports used herein are taken from real life and authentic.

 

Customer Feedback

The feedback of our customers is really important regarding the professional, methodical and personal development of our consultants on a continual basis. All of our training participants are asked to submit their personal feedback online. May we also ask you to pass on your comments (German-language)?

We recommend to use the filter to get the most suitable Project Reports or Customer Feedback.
Or just feel free and click through all of them. Have Fun.

Inhalt
Bitte wählen Sie ein oder mehrere Tags um Ergebnisse besser zu filtern.

Fresenius Netcare GmbH
Coaching Requirements Engineering und Testfallerstellung

Verschiedene Mitarbeiter wurden im Rahmen von Trainings und mit persönlichen Coachings bei der Pflichtenheftspezifikation und der Testfallerstellung unterstützt.

PDF

Implementierung eines Fachkonzepts für Requirements Engineering

Ziel des Projektes war die Erstellung und Implementierung eines Fachkonzepts für die Einführung von Requirements Engineering für die IT-Tochter eines deutschen Chemiekonzerns.

PDF

Umsetzung einer Einführungsstrategie für Requirements Engineering

Ziel des Projektes war die Umsetzung der in einem vorherigen Projekt erarbeiteten Einführungsstrategie für Requirements Engineering bei der IT-Tochter eines Chemiekonzerns.

PDF

Coaching Requirements-Engineering

Ein Mitarbeiter wurde im Rahmen einer persönlichen Ausbildungsmaßnahme in der Spezifikation mittels Use-Cases und sprachlichen Anforderungen gecoacht.

PDF

Team Lead und lokale Projektleitung für die Entwicklung eines GMP-konformen globalen Produkt-Daten-Management-Systems bei einem Pharmakonzern

Ziel eines 2-jährigen Projektes war die Entwicklung und Einführung eines virtuellen Data Warehouses, welches es ermöglicht, Kennzahlen, die bei der Überwachung des Herstellprozesses von Wirkstoffen ermittelt werden, standortübergreifend vergleichbar zu machen.

PDF

Spezifikation einer Fernwartungs-Plattform

SOPHIST sollte die von unserem Kunden bereits erstellten Marktanforderungen konsolidieren und daraus die Nutzeranforderungen an das System ableiten und prozesskonform dokumentieren, um als Ergebnis eine saubere und nachvollziehbare Spezifikation an Entwickler geben zu können.

PDF

Erstellung einer Spezifikation für ein Product Information Managemen System bei einem Pharmakonzern

Ziel des Projektes war es, ein System zu spezifizieren, welches den verschiedenen Anwendergruppen die benötigten Informationen unterschiedlich aufbereitet zur Verfügung stellt.

PDF

EADS Deutschland GmbH
Entwicklung und Einführung eines durchgängigen Vorgehens zur System- und Softwareentwicklung

SOPHIST definiert mit dem Kunden zusammen ein UML-basiertes Vorgehen für die durchgängige Entwicklung eines Radarsystems auf Systemebene bis hin zum Design der SW-Komponenten.

PDF

Krauss-Maffei-Wegmann GmbH & Co KG
Einführung der Use-Case-Analyse und objektorientierten Analyse mit der UML

SOPHIST stellt die Weichen für eine neue Dokumentationsform. Erfolgreicher Einstieg in eine rein modellbasierte Dokumentationsform ist gemeistert.

PDF

EADS Deutschland GmbH
Mitarbeit an zwei Trainingsreihen zur internen Weiterbildung

Die European Aeronautic Defence and Space Company (EADS) ist ein führendes Unternehmen der Luft- und Raumfahrt sowie der Verteidigungsindustrie. Am Standort Ulm ist die Schulungsabteilung für alle deutschen Standorte beheimatet.

PDF

EADS Deutschland GmbH
N+G RAP Subsysteme

Operative Unterstützung bei der Anwendung eines Leitfadens zur Radarprozessor-Entwicklung sowie methodische Beratung bei projektspezifischen Anpassungen

PDF

EnBW Energie Baden-Württemberg AG
Geschäftsprozesse und Systeme - zwei Seiten einer Medaille

Damit IT-Systeme optimal eingesetzt werden können, ist es von entscheidender Bedeutung, dass ein Unternehmen die Geschäftsprozesse kennt, die das System unterstützen soll. SOPHIST erarbeitet die Grundlagen zur zielgerichteten Ablösung eines Altsystems bei der EnBW Trading GmbH.

PDF

Do you have any questions?

If you have any questions to the consulting and project work of SOPHIST, we are at your disposal: from the organization and preparation to implementation and follow-up. We will be happy to help you.

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 64

Your contact person:

vertrieb[at]sophist[dot]de

+49 (0)9 11 40 900 62

Copyright 2018

SOPHIST GmbH

Do you need more information?

Just give us a Call  and let us direct you to the right contact person?

Tel:      +49 (0)9 11 40 90 00

E-Mail: heureka[at]sophist[dot]de

Our office hours:                   Monday to Thursday:                              Friday:
                                              08:00 - 12:00 Uhr                                    08:00 - 12:00 Uhr
                                              13:00 - 18:00 Uhr                                    13:00 - 17:00 Uhr



Of course you are also welcome to reach various departments directly by e-mail:

 


All about trainings, projects or consulting activities:

vertrieb[at]sophist[dot]de

 



All about our job offers and your career opportunities at SOPHIST:

DeineZukunft[at]sophist[dot]de


 

All about our events, marketing activities and publications:

marketing[at]sophist[dot]de


 

 

Legal disclaimer

Privacy Policy